Pareri despre Reactiile de pe Facebook


Anuntate de catre Mark Zuckerberg pe data de 8 octombrie 2015 si aparute in Romania pe 24 Februarie, noile reactii de pe Facebook si-au atins scopul cu brio inca din primele zile: au starnit intr-adevar foarte multe reactii. In timp ce unii s-au bucurat de noile moduri de exprimare menite sa suplineasca clasicul “Like”, altii s-au aratat mai degraba sceptici fata de acestea. Principalele argumente contra reactiilor de pe Facebook au fost: “nu sunt create pentru persoane, ci pentru a ne bombarda mai eficient cu reclame”, “sunt inutile, un like era suficient”, “sunt prea feminine pentru a putea fi folosite de catre barbati”, “ma asteptam la un buton de dislike, nu la asa ceva” etc.

Din punctul meu de vedere, era nevoie de aceste reactii deoarece un LIKE te limiteaza la un singur sentiment fata de o anumita postare. Unii vor spune: “pai daca nu iti place o postare si simti nevoia sa te exprimi, poti sa lasi un comentariu”. Evident, poti lasa un comentariu, dar asta necesita un anumit timp si o anumita implicare din partea ta. Imagineaza-ti cum ar fi sa inlocuiesti fiecare “like” pe care l-ai dat pana acum cu un comentariu. Ai mai fi simtit nevoia sa te exprimi atat de des?

Conform lui Ciprian Susanu, ultimele reactii Facebook sunt inca o dovada a faptului ca social media este un concept aflat in continua evolutie cu care oamenii sunt tot mai familiarizati si de care se leaga tot mai multe din activitatile noastre.  De altfel, acesta este si motivul pentru care foarte multe persoane si branduri au reactionat imediat dupa ce au fost implementate aceste reactii.

Asadar, pasul facut de Facebook este unul care ne demonstreaza ca, indiferent de succesul pe care l-a avut in ultimii ani, platforma se afla in continua schimbare si va continua sa se adapteze la nevoile utilizatorilor. Totusi, dezbaterile pro si contra sunt intotdeauna productive, deci este important sa ne exprimam intotdeauna parerea atunci cand vine vorba de schimbari care ne afecteaza in mod direct.

Tu ce parere ai de introducerea Facebook Reactions?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu